Onderhavige algemene voorwaarden gelden voor alle bestellingen die door de klant (hierna ‘de klant’) worden geplaatst bij de verkoper.
Door
de website van de verkoper te gebruiken en/of
bestellingen te plaatsen aanvaardt de klant dat deze algemene voorwaarden
van toepassing zijn op iedere bestelling die wordt geplaatst door een bezoeker
van de website www.puntofashion.be Bij het bezoeken van de website
dient de klant uitdrukkelijk te aanvaarden dat hij de onderhavige voorwaarden
aanvaardt en instemt met de toepasselijkheid ervan.
Alleen natuurlijke personen van 18 jaar of ouder, niet onder voogdij staand en niet namens een bedrijf handelend, met een woonadres in België en Nederland kunnen een bestelling plaatsen.
Het feit dat goederen op een bepaald
tijdstip de website www.puntofashion.be worden aangeboden, biedt geen
garantie aan de klant dat deze goederen ten allen tijde verkrijgbaar zijn. De
verkoper houdt zich het recht voor om producten op ieder willekeurig moment
terug te trekken.
De verkoper houdt zich het recht voor om
de algemene voorwaarden te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving aan de
klant.
1.
Identiteit van de verkoper
Naam
onderneming: Bonaire
Rechtsvorm:
bvba
handelend onder de naam: PUNTO
Adres
maatschappelijke zetel Oudstrijderslaan 17, 3140 Keerbergen
Vestigings-
en bezoekadres: Oudstrijderslaan 17, 3140 Keerbergen
Telefoonnummer: 015 61 73
67
E-mailadres: info@puntofashion.be
Ondernemingsnummer:
0438.849.675
Btw-identificatienummer: BE 01438.849.675
2. Aanbod
en assortiment
Het aanbod van de verkoper is uitsluitend bestemd voor verkoop in de België enNederland.
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden BONAIRE BVBA niet. BONAIRE BVBA is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. BONAIRE BVBA is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen
heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze,
verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst via
mail info@puntofashion.be.
Het aanbod geldt steeds zolang de
voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door BONAIRE
BVBA. BONAIRE BVBA kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet
beschikbaar zijn van een product.
3. Het herroepingsrecht
De koper heeft het recht om het geleverde product binnen een termijn van 14 dagen nadat het product is ontvangen, zonder opgave van reden te retourneren op de door de verkoper aangegeven wijze, mits het product onbeschadigd is en zich (voor zover mogelijk) in de originele en onbeschadigde verpakking bevindt. De verzendkosten voor retourzending zijn voor rekening van de koper. Het is de koper niet toegestaan het product in te ruilen voor een ander product. Als de koper een ander product wil kopen, moet hij / zij een nieuwe bestelling plaatsen op de website.
Als goederen uit hun verpakking
zijn gehaald en bijvoorbeeld gebruikt zijn of zich niet meer in de originele
staat bevinden, is terugzenden niet meer mogelijk.
De Verkoper zal de Aankoopprijs zo snel mogelijk terugbetalen, in elk geval binnen 30 dagen nadat de Verkoper het geretourneerde product heeft ontvangen.
4. Weigeren
van bestellingen
De verkoper houdt zich het recht
voor om bestellingen te weigeren in de volgende gevallen:
- Bij ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw van de klant
- Bij vaststelling van een abnormale hoeveelheid van bestelde goederen
- Bij uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een goed
- Bij vaststelling van een ongeldig aanbod
- Bij overmacht
5. Prijs van het goed
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO,
steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of
belastingen.Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend,
wordt dit apart vermeld.
De leveringskosten zijn:
Aankopen onder de €75
België €7,5
Nederland €7,5
Aankopen boven de €75
België GRATIS
Nederland €7,5
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
6. Aankoop van goederen
De producten uit de catalogus
kunnen worden gekocht door het gewenste product te selecteren en dit vervolgens
in de winkelwagen te plaatsen. Als de klant na het selecteren van de producten
verder wil gaan met het bestellen van de producten die in de winkelwagen zijn
geplaatst, dient de klant in het volgende scherm de benodigde gegevens in te
vullen zodat de overeenkomst tot stand kan komen. De Koper dient zijn
persoonlijke gegevens, een e-mailadres en zo nodig een tweede adres voor de
aflevering van de goederen in te vullen en ook een telefoonnummer waarop hij
eventueel kan worden bereikt wanneer er zich vragen of problemen mochten
voordoen.
Bij betaling met creditcard worden
de kosten van de aankoop na het tot stand komen van de overeenkomst
afgeschreven.
7. De wijze van betaling – aanvaarde betaalmiddelen
De Klant heeft de keuze tussen de volgende
betaalwijzen
VISA
Maestro
Mastercard
Bancontact/
Mister cash
8.
De wijze en termijn van levering
De verkoper doet alle redelijke inspanningen om de goederen te leveren binnen een termijn van 2 à 5 dagen. De klant erkent dat de vooropgestelde termijn een indicatief karakter heeft. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst kan een vertraging in de levering geen aanleiding geven tot beëindiging van de overeenkomst of aanleiding geven tot enige schadevergoeding.
Indien de verkoper een vertraging
in de levering van de goederen verwacht wordt de klant hier onverwijld van in
kennis gesteld. De verkoper zal vervolgens in samenspraak met de klant tot een
overeenkomst komen met betrekking tot de gepaste maatregelen. De voorziene
uitvoerings- of leveringstermijn wordt opgeschort of verlengd ingevolge vorst,
slecht weer en bevoorradingsproblemen.
Het
risico op verlies of beschadiging gaat over op het moment van afgifte van de
goederen aan de klant.
Elke
gebeurtenis die zich buiten de wil van een der partijen voordoet, die
onvoorzienbaar is en niet veroorzaakt door nalatigheid of opzettelijke fout of
inbreuk op de wetgeving, heeft tot gevolg dat de contractuele verplichtingen
van de betrokken partij uitdooft.
9.
Garantie
Krachtens de toepasselijke wetgeving betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen
voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de
goederen te bewaren. Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de
Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met BONAIRE
BVBA en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan BONAIRE BVBA.
Bij vaststelling
van een gebrek moet de Klant BONAIRE BVBA zo snel mogelijk inlichten. In ieder
geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 weken na vaststelling ervan
door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of
vervanging.
De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Defecten die zich
manifesteren na een periode van 6 dagen volgend op datum van aankoop,
desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens
tegenbewijs door de Klant.
10.
Overmacht
De overeenkomst kan door beide partijen zonder enige vergoeding worden beëindigd ingeval van onmogelijkheid tot uitvoering ervan ten gevolge van overmacht, staking, lock-out, staking, e.d.
11.
Eigendomsvoorbehoud
Zolang de geleverde goederen niet
werden betaald, blijven zij eigendom van de verkoper. De overdracht van
eigendom van de goederen die de verkoper levert, geschiedt dus slechts bij
algehele en volledige betaling van deze goederen.
De klant zal er zich van onthouden
onbetaalde goederen weg te schenken, door te verkopen of zich hiervan op eender
welke wijze te ontdoen.
De klant zal het nodige doen om
derden van het eigendomsvoorbehoud van de verkoper op de hoogte te
brengen.
Het is de klant verboden de
geleverde en/of nog te leveren goederen in pand te geven, aan derden te
verkopen of te vervreemden op welke wijze dan ook, zolang hij niet aan al zijn
verplichtingen ten aanzien van de verkoper heeft voldaan; op eerste aanmaning
dienen de goederen terugbezorgd te worden.
De verkoper behoudt zich het recht
voor het voorrecht van onbetaalde verkoper op de verkochte goederen te doen
gelden ten aanzien van derden, door vervulling van de daartoe door de wetgever
gestelde formaliteiten.
De risico-overdracht vindt plaats
op het ogenblik van levering van de goederen.
12.
Klachten
De klantendienst (maandag tot vrijdag van 10u tot 17u), via e-mail op info@puntofashion.be. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.van PUNTO is bereikbaar op het telefoonnummer +32 15 61 73 67
13. Aansprakelijkheid van de verkoper
De verkoper kan slechts
aansprakelijk gesteld worden voor kennelijk zware fouten, intentionele fouten
en grove nalatigheden. De verkoper kan geenszins gehouden worden tot vergoeding
van indirecte schade, economische schade of winstderving die het gevolg zijn
van een door hem gemaakte inbreuk tegen een verplichting op basis van de
overeenkomst of deze algemene voorwaarden. De aansprakelijkheid van de verkoper
zal te allen tijde beperkt blijven tot de som van de aankoop zoals vermeld in
de overeenkomst.
14. Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. Het nalaten op gelijk welk moment door DE STEK om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze Voorwaarden aantasten.
15. Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van BONAIRE BVBA. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
16.
Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
Op alle
overeenkomsten die BONAIRE BVBA afsluit is enkel het Belgisch recht van
toepassing. Bij eventuele geschillen zijn enkel de Belgische rechtbanken
bevoegd.
17.
Privacy
De verkoper
verbindt zich ertoe klantgegevens uitsluitend te gebruiken om communicaties toe
te sturen en/of om een correcte afhandeling van het contract mogelijk te maken.
De klantengegevens
worden bewaard in de klantenlijst van de verkoper en behandeld als strikt
vertrouwelijke informatie.
De klant
heeft het recht deze gegevens op elk moment op te vragen, te verbeteren, te
wijzigen of de verkoper te verzoeken deze niet meer te gebruiken.
De klant kan
weigeren dat de verkoper zijn gegevens gebruikt om hem informatie te sturen.
Het volstaat dat de klant dit schriftelijk aanvraagt bij de verkoper.